מה זו סולידריות?

מה זו סולידריות? מטרות: החניכים יבינו מה זו סולידריות בין בני אדם. החניכים יבינו את הקשר בין מדינת הרווחה לבין הסולידריות. מהלך הפעולה: מגיע לי החניכים מקבלים 'שקיות סופר' ועליהם להסתובב בחדר ולאסוף כל מוצר ש'מגיע לי'. רשימת המוצרים בסופר: שיקשיבו לי נעליים בגדים אוכל בית לגור בו מיטה לישון בה טיול פעמיים בשנה חוג לעשות חיים להיות מוגן לקבל טיפול רפואי לראות סרט בקולנוע מחשב עם אינטרנט לנסוע לים בקיץ ללכת לבית הספר להביע את דעתי לאחר כ-5 דק' כל חניך יפרוש את המוצרים שאסף וננהל יחד דיון על מה משמעותו של המושג – 'מגיע לי': –          מגיע לי בכל מקרה? –          מה שמגיע לי, בהכרח מגיע לכולם? –          מגיעים לי רק צרכים בסיסיים או מעבר לכך? –          מי אמור לדאוג לכך שמה שמגיע לי אכן יגיע אלי? המסקנה הכללית מן הדיון: ישנם צרכים בסיסיים המגיעים לכל אדם. באחריותה של החברה כולה לוודא שאכן כל אדם זוכה לסיפוק צרכים...

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים

מטרות: החניך יבין חשיבות תשומת הלב לפרטים הקטנים המרכיבים כל אחד ממעשינו בחיים. החניך ילמד שהמשימה לא בהכרח מקדשת את האמצעים.   מהלך הפעולה:   במעבר בין פרשת יתרו לבין פרשת משפטים, אנחנו עוברים מההצהרות הבומבסטיות לפרטים הקטנים שמרכיבים את החיים שלנו. זו הזדמנות לדבר עם החניכים על האיזון בין המאקרו (התמונה הגדולה) למיקרו (הפרטים הקטנים המרכיבים את התמונה הגדולה)..   Zoom כנסו לקישור הבא: https://www.youtube.com/watch?v=lhYblhdhQ1M הורידו כל אחת מן התמונות בנפרד והדפיסו אותן – 30 תמונות נפרדות של הספר זום. בתחילת הפעולה כל חניך מקבל תמונה אחת (אם אין מספיק חניכים, אפשר לחנך גם שתי תמונות לחניך) המוסתרת מעיני כולם. כל אחד מהחניכים רואה רק את התמונה שלו, ואסור לו להראות לאחרים את תמונתו. על השבט כולו ליצור רצף הגיוני של התמונות בלי להראות אחד לשני את התמונות. מותר לתאר מה רואים בתמונה. משימה זו היא קשה ולכן ניתן בשלב מסוים להקל במעט ולמנות אחראי-משימה או לאפשר לחניכים לראות...