תכנון חופשי לחופש

מטרות: החניכים יבינו כי החופש הוא מה שאתה תעשה ממנו ועליך לקחת עליו אחריות. החניכים יבחנו איך הם רוצים שהקיץ שלהם ייראה. מהלך הפעולה: לקראת היציאה המתקרבת לחופש הגדול, ננצל את ההזדמנות לשוחח עם החניכים על משמעות החופש ועל תוכנו. שיר הקיץ שלי על הקירות ברחבי החדר נפזר שירים. ונבקש מהחניכים להתבונן בשירים ולראות על מה כל שיר מדבר. כל אחד מקבל דף שמצויר בו גרף של עוגה. נסו לחשוב ולסמן בתוך העוגה כמה "חתיכות עוגה" / אחוזים מהחופש יוקדש לכל פעילות – כלומר, לכל שיר. ובעצם לנסות להרכיב את הקיץ שלי, לכתוב את השיר שלי לקיץ. שיר על ים (רק אני והגלשן) שיר על טיולים (קח תרמיל) שיר       על עבודה (3 4 ולעבודה) שיר על שינה (מה שמתחשק לי זה לישון) שיר על התנדבות (לתת..) שיר על לימודים / לימוד תורה (אורייתא) שיר על מסיבות (כל הילדים קופצים רוקדים) שיר על משפחה (we r family) שיר...

מנקים לפסח את הראש

ומה החופש שלך

ומה החופש שלך? מטרות: החניכים יפתחו רגישות למצבם של חבריהם במהלך החופש. החניכים יבררו מהו סגנון החופש שהם מקיימים ומה סגנון החופש הרצוי בעיניהם. מהלך הפעולה: נשחק מגוון של משחקים מיד עם תחילת הפעולה. נעבור ממשחק למשחק ללא דיבורים מיותרים. הסברים למשחקים ינתנו בהמשך. המשחקים הנזכרים בפעילות לא מחויבים, ניתן לשחק משחקים אחרים על-פי העיקרון שיוסבר בהמשך.   קופסת סרדינים כל החניכים עומדים על הכסאות בשורה. בכל 20 שניות מוציא המדריך כסא אחד ועל החניכים להסתפק במספר הכסאות הקיים. חניך שנופל יוצא מן המשחק. האחרון על הכסאות הוא המנצח.   מי פנוי? השבט יושב על כיסאות במעגל חוץ מחניך אחד שעומד כך שיש כיסא אחד פנוי. המטרה של החניך היא להתיישב על הכיסא ומותר לו ללכת רק בצורה של עקב לבוהן (דבר שמאט את קצב ההליכה מן הסתם). השבט צריך למנוע מאותו החניך לשבת על הכיסא ע"י כך שחניך אחר יישב עליו (כך שמייד ישנו כיסא פנוי אחר וכן הלאה..) יוצא שנעים בדר"כ בצורה...