לוקחים אחריות על השעמום

להתראות חופש שלום לימודים

להתראות חופש שלום לימודים מטרה: 1. החניכים יסכמו את החופש הגדול שעבר עליהם. 2. החניכים יבינו שהחיים מורכבים מאיזון בין חוויות עוצמתיות לשגרה אפרפרה. מהלך הפעולה: בשבת האחרונה של החופש הגדול נסכם עם החניכים את החופש שעבר עליהם, וכן, לקראת תחילת הלימודים, נדבר על מאפייניה האפורים של השגרה. מה אתה קונה? מפזרים על הרצפה הרבה פתקים עם שמות מוצרים שונים, בעלי ערך שונה. לדוגמא: טלויזיה, נייר טואלט. שמות בעלי ערך נמוך נפזר הרבה ושמות בעלי ערך גבוה נפזר מעט. נותנים לשני חניכים שני סלים ואומרים להם שהם זכו בהזדמנות חייהם! יש להם 10 שניות להיכנס ל"סופר" הכי גדול בארץ ולקחת מה שהם רוצים. (בדרך כלל יש כאלה שלוקחים כל מה שבא לי והרבה –  אבל דברים שהם בעלי ערך כספי נמוך ואילו כאלה שאמנם "בזבזו" מזמנם ובררו ולכן יצאו עם מעט מוצרים, אבל בעלי ערך כספי גבוה).   מה אני לוקח מהחופש? לאחר פתיחת הפעולה בדרך זו, נגיד לחניכים שהחודשיים...

איזהו עשיר? השמח בחלקו

מטרות: 1. החניך יכירו בחשיבות השמחה בחלקך. 2. החניך יאירו לעצמם עוצמות וחוזקות הקיימות בהם.   מהלך הפעולה: יתכן וחניכים קיבלו או יקבלו תעודות מחצית בביה"ס בתקופה הקרובה. לחלק מן החניכים זו תקופה לא קלה. דווקא אז הזדמנות לדבר על החוזקות של חניכיכם.   כל אחד והסיום שלו נספר לחניכים את הסיפור המצורף על האורן שלא שמח בחלקו. הסיפור נגמר לפני סופו. נחלק את השבט לשלוש קבוצות ונשלח אותם לכתוב סיום לסיפור. ניתן לקבוצות 20 דק' להמחיז את הסיפור עם הסיום החדש שיצרו. (כדאי מאוד להביא מעט תחפושות כדי לשדרג את ההצגות)   האורן שמח בחלקו נספר לחניכים את סיומו של הסיפור: נשאל את החניכים מה המסר של הסיפור והאם תאם למסרים שהם יצרו בסיומים שלהם.   החוזקות שלי אם לא בשבת – נחלק לכל חניך דף נייר ונבקש מהם להעתיק את כף ידם לדף הנייר. לאחר שכולם ביצעו זאת, נבקש מהם לכתוב בכל אצבע, חוזקה אחת שלהם. בסיום המטלה...